mabuk

aku mabuk lagi
dan aku menulis ini dalam khayalan agoni

menulis tak pernah begitu... sukar
walaupun yang sesuai dicoret adalah mencabar
tapi ia tak pernah dikata pencalar

rasa ketagih yang tak pernah aku sangka belum mati
rupa-rupanya hanya menunggu hari untuk hidup kembali
hanya menunggu saat terbaik untuk dirobek keluar dari hati

dan ya, aku masochis
aku tak malu untuk menjerit puas
kerana aku tahu aku sudah lama lemas

aku puas dengan rasa sakit yang dicubit carik
perit yang dibilas embun diselang menyisik
tanpa sipu yang sepatutnya disembul cantik

aku sudah tidak peduli andai dikata sakit
kerana ya, aku sudah lali ditunjal dijerit
aku cuma mahu tunjukkan, mahupun sedikit

ya, sakit ini yang aku laparkkan
sukarnya menyempurnakan sesuatu yang tak mungkin
sakitnya menepis segala suara yang menekan

aku mabuk
dan aku tak mahu sedar sebelum dihantuk

Picit 'LIKE'

No comments:

Post a Comment