marah

aku memang ada masalah dengan nak kawal amarah
*ya, aku pakai 'aku'. so?

kenapa?

entah. tak tahu
mungkin, sebab aku jarang marah agaknya

sebelum ni kalau aku marah, biasanya mulut yang laju dari tangan
walaupun kadangkala apa yang keluar hanyalah kata-kata yang menyiat jiwa
tak kisahlah samada jiwa aku, atau jiwa orang yang ada pada masa itu
*well, as ignorant as I am =.=

cukuplah jiwa saja yang terobek
kalau nanti ada jasad yang cedera, kes polis pulak

sebab aku ni jenis marah nak angkat tangan kalau mulut dikatup

jadi, sesiapa yang masih hidup walaupun mati bila dekat dengan aku
tahniah, kalian benar-benar masih hidup
sebab aku belum lagi tunjuk belang

*pause sekejap

tak tahulah kenapa tiba-tiba rasa nak tulis tentang marah

aku marahkah?
= sedang

pada siapa?
= sesiapa yang buatkan aku marah

kenapa?
= sebab dia buat aku marah (-.-)

puas ke marah?
= tak, sebab mulut tutup dan tangan tak naik
   tapi ada barang terbang tadi =D




dan jangan paksa aku untuk marah
sebab aku sendiri pun takut--
takut tak dapat nak kawal, takut nanti aku menyesal.
Picit 'LIKE'

No comments:

Post a Comment